VELKOMMEN INN!
I andre etasje på Sandens finnes en skatt for voksne damer. Klesbutikken med de blideste damene bak disken og de lekreste klær har nettopp feiret 1-årsjubileum.

Daglig leder Synnøve Christoffersen er en del av det blide trekløveret som ønsker deg velkommen. – De fleste får seg en aha-opplevelse når de kommer hit. «Så mye fint, og så gode priser», hører vi stadig vekk, og det er utrolig moro. Da hun ble spurt om å være med å starte opp en ny Freequent-butikk kunne hun ikke si nei. – Freequent har klart å etablere seg i markedet med teft for hva som rører seg i motebildet og god kvalitet til hyggelige priser. Det er et solid merke som i disse dager feirer ti år.

IKKE SOM ALLE ANDRE
Freequent kommer fra Danmark, men hver butikk er egeneid og dermed fri til å ta inn andre merker og bygge butikken på sin måte. Det er viktig å skille seg litt ut, og Synnøve har nese for hva folk vil ha. – Det er viktig å ha en god miks av varer tilpasset sesong. Kunder forventer å få noe nytt, og det leverer vi ved å ha merker som kommer med nyheter hele tiden. Etter å ha startet opp og drevet flere B-Young-butikker har hun mange års fartstid i bransjen. Det er tøft å starte butikk i disse dager, særlig i andre etasje på et kjøpesenter. Hun vet at man må stå på for å lykkes. – Vi har jobbet hardt, men nå begynner vi å bli kjent, sier hun. – Vi har vært tro mot konseptet og bygget merkevare, og det ser vi lønner seg, for nå løsner det litt etter litt. Det er viktig for oss å være tilstede i sosiale medier, og mange får med seg nyheter som kommer inn via Facebook og Instagram.

KVALITET FOR ALLE
Konseptet er klær for kvinner fra 35 til 55, men både yngre og eldre finner veien hit. – Mange kjenner merkene fra før, noen kommer for eksempel hit fordi de vet at vi har et godt utvalg fra det norske merket Ane Mone. Andre fordi de har blitt anbefalt butikken, og det er noe vi setter utrolig pris på, smiler Synnøve. Hun forteller om kunder som tar med venninner hit, og de aller fleste blir overrasket over hvor gunstige prisene er. De går ofte ut med flere poser. – Det er ingenting som er gøyere enn å hjelpe en kunde med et fullt antrekk. Eller enda bedre – bygge ny garderobe, forteller Synnøve ivrig. – Det å ta vare på kundene er vår suksessoppskrift. Vi jobber hver dag for at alle skal få en positiv opplevelse.

KJENTE MERKER
Butikken fører merker som Ane Mone, Rue de Femme, Freequent, Sisters Point, Pepper og 2 Biz. Sistnevnte har bukser og topper med fantastisk passform, og de fikk man bare tak i på Chiconett tidligere. Synnøve ler: – Vi har hatt gjort mange damer lykkelige ved å ta inn dette merket. Freequent fører størrelser opp til 46/ XXL. Mange setter pris på å finne lekre klær uten å måtte kjøpe det i en «stor mote»-butikk. Trekløveret som jobber her er et team som utfyller hverandre, og alle er like opptatt av å gi kundene den beste opplevelsen. – De fleste setter pris på gode tips, både når det gjelder bruk og tilbehør. En dame hadde vært på jakt etter et spesielt belte. Hun endte opp med å bruke et løst veskekjede som belte, og ble kjempefornøyd, forteller Synnøve med glede i stemmen.


POPULÆR BLANT TURISTENE

Freequent har også en egen kundeklubb. I tillegg til ti prosent rabatt på første kjøp får du gode tilbud og kampanjer. – Kundeklubben har blitt veldig populær. Vi liker å gi det lille ekstra, og det føler jeg kundeklubben bidrar til. – Vi elsker at folk kommer tilbake hit nettopp fordi de har fått en god opplevelse. Også tilreisende har fått øynene opp for klesbutikken i andre etasje. Fredag kveld er suverene timer for Freequent-jentene. – Mange er i byen for konferanser og arrangementer, og kjeder seg fredag kveld. Da stikker de gjerne innom et kjøpesenter som har kveldsåpent for å slå i hjel tid, og finner heldigvis veien opp til oss. En del kommer faktisk tilbake neste gang de er i byen, og det er utrolig moro, forteller Synnøve og avslutter med: – Selv om vi ligger litt bortgjemt er det verdt å ta turen innom. Du vil ikke angre. Forhåpentligvis vil mange ta henne på ordet. De kan bare glede seg.

Leave a Reply